måndag 30 september 2013

September har passerat...

... och likaså mabon. Ja, inte har jag hållit vad jag lovat om en massa spännande inlägg den senaste tiden inte... Dagarna bara rusar förbi och mitt "sommarlov" var slut i en blinkning. Nu är det fullt upp med sista året som student (!). Jag känner mej lite besviken att jag helt missade mabon... Verkar vara helt i min egen lilla pluggbubbla.

Var ute och promenerade under de höstklädda träden idag. Underbart fint var det. Hösten är en av mina favorittider på året. När det ännu inte hunnit bli jättekallt, solen lyser ännu om dagarna och det är fritt fram för mys när kvällen och mörkret faller på. Lite kallt har det allt blivit, i morse var det bara 4 grader ute. Besökte Värmland förra helgen och då fick jag hemstickade tofflor av mormor så jag är redo. Vi hade så himla kallt i lägenheten förra vintern, 15 grader var det i köket en morgon när jag kom upp och skulle göra kaffe.

Nu ska jag faktiskt bädda ner mej i sängen. Tänkte unna mej en mysig lässtund.

Fridens liljor!

Årshjulet
 
Bild från: Wikipedia


1 kommentar:

Marita sa...

Jag bara älskar hösten...den är alldeles underbar :)
Så är ju livet, man hinner inte alltid allt man vill. Du får ta igen firandet till Samhain istället.
)O(