lördag 15 september 2012

time flies

Insåg att det är mabon  nästa vecka. Tiden verkligen rusar förbi. Tänk att sommaren faktiskt är förbi (sedan ett bra tag tillbaka), kan inte förstå vart den tog vägen...
Det blåser så mycket om dagarna, det gör att det ser så kallt ute utanför fönstret att jag inte vill gå ut. Gick en liten minipromenad till affären idag för att köpa glass. Det var inte alls kallt, solen sken och det var hur härligt väder som helst. Ändå ville jag bara in igen, sätta mej i soffan och käka Lejonet & Björnens italienska chokladglass. (Och ja, jag åt upp hela. Själv.) Man måste få gotta sej lite ibland.
Det är lördag kväll, har sett folk trippa förbi nere på gatan med sina systemkassar på väg till någon fest. Jag minns inte när jag var ute senast, tröttnade på det för ganska länge sedan. Kanske börjar jag bli gammal? (Eller så är det så att jag verkligen trivs med att vara hemma.)
Saknar sambon som jobbar denna helgen, så därför tänker jag nu bädda ner mej med katten (som kommer flytta sej till golvet en stund efter att jag intagit sängen). Sova, det är fina grejer det!

Blessed be!

2 kommentarer:

Månstråle sa...

Men hösten är alldeles underbart ljuvlig...:)
Känner igen mig i det du skriver...vet inte heller när jag var ute och festade sist. Älskar att boa in mig i mitt eget mysiga lilla hem...och ibland ha några få nära vänner på middag...Fullt tilräckligt...:)
Önskar dig en riktigt underbar höst och ett fint Mabonfirande om vi inte hörs innan.
Kram!

Ariadna sa...

Ja, du är inte den enda som är hemmakär. Små promenader försöker jag dock hinna med. Visserligen är det otroligt kallt just nu men löven är så vackra. :)

Var Välsignad!