torsdag 14 februari 2013

Torsdagseffektivitet

Har lite fullt upp med att måla. Är inne i en kreativ period i form av brödbak och möbelmålning. Återbruk var nyckelordet. (Ja, inte brödet då såklart.)
Har gjort en lång lista hos Impecta med frön som jag planerar att beställa till min "örtträdgård" som kommer täcka halv balkongen i sommar. Dock har jag inte beställt ännu; jag behöver skära ner lite. Allt går nog inte att odla på balkongen och jag ska kanske inte ta i så jag spricker så här första sommaren heller. Men kattmynta, kamomill och lavendel ska jag absolut odla.

Har planterat om min aloe vera idag. Den höll på att krypa ur krukan. Vår nya bebis var mycket intresserad och var med och hängde i växt och krukor. Jag hade inte hjärta att kasta en del av växten så den fick en riktigt stor kruka tills vidare och får stå på golvet. Det ansåg Salem var för hans skull. Han verkar nämligen älska att äta på aloe veran... (Kanske därför han ränner på lådan så mycket.) ;) Jag ska flytta in krukan i lilla rummet. Växten har stått alldeles för ljust innan och då får den en så tråkig färg. Jag tror jag ska skaffa mej lite bivax och göra egen hudkräm med aloe vera; den borde komma till användning. Den skulle säkert må bra av att jag skördade lite av den. Den växer ju så det knakar.
Vår minsting.

Nu ska jag frysa in mina nybakade råglimpor. Bakade långpannebröd med morot och solrosfrön igår så nu börjar frysen åter fyllas.

2 kommentarer:

Tika BlueRain sa...

Härligt med kreativitet! Känner att jag också är inne i en sådan period, bakar bröd, gör egen müsli och massa annat och det blir jag så pigg och glad av! Vårkänslor som kommer krypandes, kanske, trots all snö ;-)

Blessed be!

Månstråle sa...

Håller med Tika....det är nog våren som gör sig påmind och gör oss så väldigt kreativa :)
Ha en underbar helg!
Kram!