tisdag 26 februari 2013

En tisdag i en vecka i februari

Känner att jag är lite frånvarande här. Har varit lite stressad den senaste tiden. Det är nog uppsatsen som spökar.

Har fått hem fröerna jag beställt. Nu är det bara att vänta på varmare tider. Ska dock förså en del inomhus och det börjar det så sakteligen bli dags för så jag får nog börja se mej om efter jord och såkrukor.

Har känt mej lite småsorgsen idag. Hade en inte så trevlig dröm inatt och vaknade med att olustkänslan från drömmen satt kvar lite. Det var inte otäckt eller läskigt utan mest... sorgligt är inte riktigt ordet, men ungefär. Kände mej lite nedstämd men det var bara en tråkig dröm. Det är säkert bara undermedvetna rädslor som tränger sej på.

En trevlig sak som hände idag dock är att när jag var ute förut kände jag en doft jag inte riktigt vet vad det är. Jag känner igen den bara för att den påminner mej om Rom. Vet inte om ni upplevt det någon gång men vissa dofter är ju så starkt bundna till vissa specifika minnen. Jag hade till exempel en parfym första gången jag bodde i Rom och varje gång jag känner den doften ser jag rummet jag bodde i klart och tydligt framför mej. Ganska häftigt. Doften jag kände idag var inte parfymen utan någonting annat. Jag fick en flash av Rom för min inre syn. Rom är en magisk stad.

Nu ska jag ta fram min tarotlek. Känner lite dragning till den helt plötsligt.

1 kommentar:

Månstråle sa...

Usch ja, drömmar kan verkligen sabba ens dag ibland :(
Det där med vissa dofter knutna till speciella platser känner jag absolut igen :) Vad skönt att doften fick dig på andra tankar efter nattens dröm.
Kram!