måndag 11 mars 2013

Snart ostara

Fortfarande frånvarande här... Det är så mycket annat som drar i mig just nu. Det blir mycket skola.

Det börjar så smått bli lite vår, men än är det kallt ute. Igår var det -7! Snart är det dessutom ostara. Jag har i vanlig ordning inte planerat något, men än är det inte för sent. Personligen ligger jag nog i vinterdvala ännu. Är fortfarande lite småseg efter den långa vintern. Kanske blir det bättre när ostara kommer med löften om varmare tider. Kanske skulle införskaffa ett påskägg att göra något kreativt och pyntigt med.

Hittade en bok om yoga på bokrean för det överkomliga priset av 29 kr. Har tyvärr inte fått arslet ur vagnen ännu att faktiskt börja praktisera. Skulle ju kunna börja i liten skala men den där vinterdvalan har mig i ett järngrepp.

En sak jag dock känner att jag ändå lyckats ganska bra med är att äta mer vegetariskt. Har bytt ut mer än hälften av alla veckans mål mot vegetariska alternativ. Har så mycket nytt att prova och upptäcka. Det är skoj. Vidga sina vyer är alltid bra.

1 kommentar:

Månstråle sa...

Ja du, våren är verkligen efterlängtad :)
Härligt med vidgade vyer :)
Kram!