måndag 18 mars 2013

Början på en vegetarisk resa

Har ju länge haft planer på att bli vegetarian. Både jag och sambon ogillar att handskas med rått kött och då känns det ju lite hycklande att äta det bara man får det tillagat.
Jag älskar kikärter och efter att sambons mamma bjöd på hemlagad hummus i somras har jag själv börjat göra egna megasatser av dito som jag fryser in i mindre portioner. Numera finns det alltid hummus hemma.


Nu har jag ägnat mig åt att försöka göra den ultimata vegetariska biffen. Det har blivit en del. Gjorde morotsbiffar för ett tag sedan men jag tyckte inte de blev så goda. Det gjorde däremot sambon så det blir han som får äta upp dem.
Härnäst ska jag nog göra någon god gryta. Fick ett trevligt recept från ica på linsgryta. Det vill jag prova. Dessutom finns det så mycket bönor att upptäcka. Det är roligt tycker jag. Det blir ett helt nytt sätt att tänka.

Inga kommentarer: