måndag 1 april 2013

Odlingen är igång

Och så var det april. Innan man vet ordet av är det väl sommar också.
Reste uppåt landet över påskhelgen för att träffa familjen lite. Det var mysigt. Blev inte många knop i helgen inte. Var visserligen bara uppe 2 dagar och på det hinner man inte så mycket. Passade dock på att plocka åt mig lite planteringskrukor och dylikt för det har mamma mängder av.

Idag har jag påbörjat min plantering. Har satt 3 sorters frön så nu är det bara att börja vänta. Det som planterats nu är citronmeliss, kattgräs och basilika. Det ska bli mer såklart, men jag börjar lite försiktigt. Behöver inhandla mer jord samt sand och perlit.

Basilika.

Lite orolig över om planteringen kommer få vara ifred, man vet ju aldrig med katterna och lillkatten har uppvisat ett intresse för att pilla i blomkrukorna.
Lavendel, läkeringblomma, rölleka, kryddsalvia, kattmynta, pepparmynta, körsbärstomater och kamomill väntar nu på att planteras. Jag bara längtar tills det går att ta ut allt på balkongen!

Bild från: Impecta

2 kommentarer:

Månstråle sa...

Visst är det härligt när man får påta i jorden...om det så bara är att plantera frön :)
Re: Tack för tipset...ska absolut spara en tuss av hennes päls :)
Kram!

Anonym sa...

Härligt att få odla!
Själv är jag osäker på om jag ska lägga tid och pengar på det i år, då jag ska flytta i sommar, men har inte riktigt bestämt mig än :-)

Jag har flyttat runt lite i bloggvärlden också, men om du minns hjälpte du mig med italienskan i min bok Själens minnen :-) Jag har börjat blogga om wicca igen, men nu återfinns jag på blogspot istället för wordpress :-)

Blessed be!