fredag 19 april 2013

Tarot of Pagan Cats

Tarot of Pagan Cats  är en lek med väldigt vackra bilder. Köpte den 2011, det var min samlarnerv som ville ha... Jag gillar att baksidan inte avslöjar om kortet är rätt- eller uppochnervänt; Dessutom är den snygg.

Baksida och första halvan av major arcana.

Andra halvan av major arcana.

Svärdsviten.

Stavsviten.

Bägarsviten.

Myntsviten.

Tyvärr blev bilderna inte så bra som jag hade hoppats... Lite tråkigt, men lite ser ni väl i alla fall. Bilderna på korten är ju så otroligt fina, speciellt om man som jag är en crazy cat lady. Nu när jag tittar på den måste jag nästan lägga fram den så jag kan börja använda den lite mer.

1 kommentar:

Månstråle sa...

En lek för kattälskare m a o :)
Lustigt att jag tittade in här idag och ser dina inlägg om tarotkort, samtidigt som jag bestämt mig för att ta fram mina lekar igen. Har inte haft riktigt tid, ork och lust till det den senaste tiden...men nu....:) Tack för inspirationen :)