onsdag 27 november 2013

Många bollar i luften

Jag upptäckte att jag har en hel del utkast som ligger halvfärdiga bland mina inlägg, bland annat inlägg om några av högtiderna. Jag ska försöka färdigställa dessa och publicera dem här. Dessutom har jag börjat översätta lite av Gardners gamla texter, till exempel The Legend of the Descent of the Goddess, som jag så småningom tänkte posta. Förhoppningsvis kommer jag ha mer tid (och lust) till detta bara allt skolarbete för terminen blir färdigt, något som är tämligen närstående. Jag vill nämligen inkludera de mest klassiska av de wiccanska texterna i min Skuggornas bok, men då ska de vara på svenska eftersom det är mitt modersmål. Större delen av texterna verkar inte finnas på svenska, inte i vedertagen översättning i alla fall, alltså krävs det en liten insats om jag vill uppfylla min lilla önskan.

Fridens liljor!

Inga kommentarer: