tisdag 18 mars 2014

Planering inför årets sådd

Nu är det dags att börja sätta lite frön. Jag hoppas att jag inte har dragit ut på det för länge. Det blev inte så mycket sådd förra året eftersom balkongen inte var kattsäker. Det är den nu så det finns inga ursäkter. Praktiskt taget alla frön från förra årets inköp finns kvar.


 
Detta och några sorter till ska jag så har jag tänkt. Får kanske så i omgångar på grund av platsbristen. Köksfönstret brukar vara kattfritt så där kan nog någon liten odling stå. Bara det blir varmare kommer allting kunna flytta ut på balkongen. Blomlådorna står oanvända och bara väntar. Dessutom ska där sättas upp en hylla eller två så katterna inte käkar upp alla plantor. Lill-katten kommer säkerligen gräva glatt i blomkrukorna. Vi får väl se hur det går!

1 kommentar:

Marita sa...

Vad härligt det låter :) Min sådd får nog vänta till nästa år eller så får det bli sådant jag sår på plats. Har nämligen inte hunnit få några pallkragar på plats ännu, där jag tänkt ha min sådd.
Lycka till och glöm inte visa resultatet av sådden senare :)
Kram!