onsdag 21 november 2012

Vit magi för svarta stunder

Vit magi för svarta stunder  av Cassandra Eason (2008).


När jag gick igenom mina böcker så hittade jag den här. Ingen bok jag direkt känner mej stolt över att äga. Jag har tidigare nämnt att jag inte är så förtjust i Easons böcker. Detta gäller fortfarande. För att hitta inspiration om man har idétorka kan det kanske finnas något man kan använda: Det finns ju lite om veckodagar, färger och så vidare och det kan ju vara lite intressant, dock blir jag numera alltid väldigt källkritisk när jag läser Eason.
Som sagt, formlerna gör att i alla fall jag vill ta fram skämselkudden. Om det är översättningen eller formlerna i sej kan jag inte svara på. Jag håller mej borta från hennes böcker nuförtiden. Inte går de att bli av med heller, det är ingen som vill ha dem.

2 kommentarer:

Månstråle sa...

Hahaha...gillade det sista där..."inte går de att bli av med heller, det är ingen som vill ha dem"
..:)
Men jag håller med dig...Easons böcker är ett typiskt exempel på kvantitet före kvalitet...här gäller det liksom att smida medan järnet är varmt...producera medan det finns en marknad för det...sen va man producerar spelar mindre roll...tyvärr...:(

Anonym sa...

Jag vill ha den skriv till mig på smile32@spray.se ha en bra dag