tisdag 29 maj 2012

sommarlov!

Yay! Sommarlov!
Första gången på 10 år som man har något sådant. Känner ändå nästan ångest över det. Hur galet är inte det? Panik över att vara ledig, så ska det ju inte vara. Jag ska dock skriva på min uppsats, så helt sysslolös ska jag väl inte gå.
Har firat idag med att baka. Bakning är (i alla fall för mej) en helig handling. Tycker det är ytterst meditativt. Har även unnat mej ett par avsnitt Förhäxad.  Tyckte jag gjort mej förtjänt av det.

Jag hoppas på fint väder snart så man kan få njuta av lite sol. Var en hurtbulle förra veckan och sprang i parken. Så fint nu när allt är ljugrönt. Träden börjar dock mörkna lite i färgen. Tänkte plocka lite syrenblommor och torka innan de blommar över. Dags att glasburkarna jag sparat kommer till användning. Det ligger rosenblad på tork här i detta nu. Funderar på att kanske göra rosenolja. När jag tänker efter så kanske jag ska göra olja med syrendoft. Får ta tag i syrenerna i morgon.
Katten far runt här som en vettvillig så det är nog bäst att jag leker med henne innan hon river lägenheten... Galning! =)

Inga kommentarer: