måndag 7 maj 2012

manifestationsmagi

Jag läste hos Aine om manifestation med hjälp av magi och att bilder talar mer till det undermedvetna än vad ord gör. Det kan ligga något i detta.
Jag är ett stort fan av pyssel och gillar kollage. Varför då inte använda detta i magiskt syfte? Klippa och klistra är ju bland det roligaste som finns (det tycker i alla fall jag). Jag signade således upp för Jamies Full moon Dreamborads. Har inte hunnit ta tag i det ännu för jagskaffade ett konto på Pinterest för att där kunna göra virtuella kollage. Det var lättare sagt än gjort vill jag tillägga. Ett himla krångel innan jag fick det att fungera och jag kan inte säga ännu om jag är nöjd med det eller inte. Det är hittills inte riktigt som jag tänkt... men jag har ännu inte heller förstått mej på hur man utnyttjar det till fullo. Insåg att lite av magin med pysslet försvinner när man inte klipper och klistrar och sprider klipprester över halva rummet. Har dock fått lite idéer till virtuella kollage från Witch blog så jag ska nog surfa runt lite i cyberspace och "pinna" lite bilder för inspiration.

Se Aines inlägg om manifesteringsmagi här. (Det som inspirerade mej till denna manifestation.) ;)

Inga kommentarer: