tisdag 31 juli 2012

affirmationer

Jag tycker det är lite mycket snack och ingen verkstad på mej. Har så mycket jag vill/tänker att jag ska göra men som inte blir av... Det ger mej på sätt och vis lite dåligt samvete och så ska och får det inte vara. Det är något jag behöver ändra på. Jag kanske borde göra en liten affirmation eller liknande. Jag fattade aldrig vitsen med det i början av min vandring men nu kan jag ärligt säga att tanken tilltalar mej.

Affirmationer är inom andlighet och hedendom en typ av positivt tänkande. Med hjälp av positiva fraser som man upprepar för sej själv ändrar man sitt sätt att tänka. (Min sambo kommer gilla det här, han är en stor förespråkare av positivt tänkande.)
Det man ska tänka på när man gör en affirmation är att bara använda positiva ord. Det ska alltså inte finnas några "inte" eller andra ord som kan tänkas ha en negativ klang. Allt sägs i presens som om det du vill uppnå redan har slagit in. En klassiker är affirmationen "Jag är vacker, välmående och lycklig".

Inga kommentarer: