söndag 22 juli 2012

snart tid för vila?

Det har varit så mycket de senaste två månaderna med uppsatsen och de senaste veckorna med besök och resor att jag känner att jag kommit bort lite från det andliga. Känner mej lite ur balans och har gjort det ett tag. Det var så mycket jag ville hinna med i sommar men det har inte blivit något med de planerna känns det som. Har ju prioriterat plugget väldigt högt och det är ju inget fel med det. Idag tog jag tag i det ordentligt för första gången efter semesteruppehållet. Det känns väldigt bra nu efter en hel dags skrivande. Jag ska hämta hem katten i veckan så det kommer vara skönt att ha gjort ett ordentligt ryck innan dess så jag kan njuta av vår återförening med gott samvete. Har saknat min lilla docka så otroligt mycket, kan knappt bärga mej tills jag får gosa med henne.
Hoppas på att uppsatsen ska bli klar snart så jag kan få lite riktigt sommarlov. Det hade varit skönt. Jag skulle ju samla och torka örter och växter till mina burkar som fortfarande står tomma (alla utom 2...). Dessutom har jag så många böcker jag hoppades få tid att läsa.
Ska försöka planera in lite firande till nästa esbat. Lite tid för magiskt arbete hade nog gjort mej gott. Det har varit slitiga veckor den senaste tiden, inte var semestern särskilt vilsam heller med alla sightseeing, resor och människor till höger och vänster... Lite tid i stillhet hade varit som balsam för själen nu känner jag.




Bild från google sök.

1 kommentar:

Månstråle sa...

Ja, det är inte lätt med alla måsten...men man känner sig vilsen när man kommit för långt bort från det andliga. Hoppas du snart får tid för lite magiskt arbete...:)