fredag 27 juli 2012

sommarkollo

Är tillbaka i stan nu efter ett par dagar i Värmland. Katten ligger och sover så gott. Vara på kollo blir man trött av =) Hoppas att hon inte kommer sakna att få springa ut och in som hon vill alltför mycket. Nånstans måste hon väl ändå tycka att det är skönt att vara hemma. Hon verkade rätt glad över att se mej när jag kom hem till mamma där hon spenderat nästan 2 veckor.

På sommarkollo.

Hade lite otur med vädret (som vanligt) och det blev inte fint förrän jag skulle åka hem (såklart). Försökte mej dock på att sola men det var inte många minuter solen sken. Det kom en fjäril och satte sej på min axel när jag låg där på verandan. Sen satte den sej på min rygg och sedan handen. Jag flyttade över den till en blomma. Den flög iväg och kom tillbaka en lång stund senare och satte sej på mitt huvud. Det var en lite udda upplevelse. Men trevlig. Kände mej som Pocahontas eller nåt.

Fladdrande sällskap på verandan.

Passade på att plocka lite rölleka när jag var där uppe. Ville ju plocka ekollon också men det fanns inga, det kanske är tidigt? Jag ska kolla upp det. Hur som helst så hänger röllekan i köksfönstret och torkar nu. Har ju haft planer på att samla en massa växter, det är bara det att jag är rädd för högt gräs... Lite larvigt jag vet. Men det rör sej så mycket rådjur i krokarna, och det säger sej ju självt att det kan finnas läskiga smådjur på ängarna. Spindlar går bra, men andra smådjur är jag löjligt rädd för. Speciellt om jag inte vet vad det är för några. Jag nöjer mej med röllekan så länge. Sommaren är inte slut ännu.

Insåg att det snart är Lammas också. Kanske dags att förbereda sej lite. Blessed be! )O(

1 kommentar:

Månstråle sa...

Vilken upplevelse med fjärilen..:) Och sicken fin katt du har..:)
Tror det är lite tidigt för ekollonen ännu, såg några i skogen i går, i trädet alltså, men de var väldigt små och väldigt gröna...
Har inte heller blivit färdig att skörda...får väl ta mig i kragen när jag nu snart ska ha två veckors semester till...:)