tisdag 1 januari 2013

nytt år

God fortsättning!

Höll oss hemma och firade nyår med lite Asti Martini och lyxiga chokladpraliner från Flickorna Kanold.  Det kändes lagom efter den senaste tidens stress med flytt, skola, jobb och jul. Jag störde mej lite på alla raketer. Visst är det vackert, men katten verkade lite orolig och det tyckte jag inte om. Stackars liten. Dessutom skräpar raketerna ner så fruktansvärt. Ingen bryr sej ju om att städa upp resterna.

Missade yule totalt... Var ju inte hemma så det blev liksom inte av. Det var lite tråkigt måste jag erkänna. Senaste esbaten missade jag också av ren virrighet. Ibland är man bara för tankspridd.

En bra grej (förutom mer plats) med flytten är att man varit tvungen att gå igenom alla grejer. Jag har hittat en del gamla smycken som jag tänkt att jag ska ha som rituella. Jag har inte haft några sådana innan, men när jag nu hittat några gamla fina som jag tyckt om och använt mycket förr så varför inte. Bättre det än att de ligger oanvända i någon låda. Har bland annat hittat en fin ring med delfiner på som jag fick av en tjejkompis på högstadiet (julklapp eller födelsedagspresent). Den passar ännu så den blir perfekt.

Ska plocka lite till i röran och sen får det bli "kväll". Det finns nog ännu en del att hitta i de gamla askarna.

1 kommentar:

Tika BlueRain sa...

Hoppas det blir lugnare för dig nu framöver :-) Håller med angående raketerna, visst är de vackra, men jag tycker nog att endast kommunen ska få lov att ordna med nåt spektakel under nyår (de tar iaf ansvar, allt blir kontrollerat, och de städar upp efter sig), istället för att en massa privatpersoner springer runt med detta som faktiskt kan skada och döda folk och djur om det vill sig illa ...

Nåväl, önskar dig en god fortsättning! Blessed be!