torsdag 10 januari 2013

trevlig tidsfördriv

Pillat med min Book of Shadows idag. Känner mej väldigt nöjd. Med mina nyförvärvade wordkunskaper har jag åstadkommit en innehållsförteckning som jag är lite mallig över. Har printat ut en del nya sidor också, dock håller magentan på att ta slut så skrivaren slutar nog fungera snart. Inte blir typsnittet detsamma som tidigare heller av någon anledning, men jaja, boken ska ju vara ett hantverk. Planen var att skriva den för hand. Så blev det inte för det tog alldeles för lång tid (dessutom har jag en ful handstil). Låtsades att jag skulle skriva med calligrafi, men den planen övergavs snabbt.
Letat efter en fin font till titelsidorna men jag kan ju inte med det där... kanske kan tekniska sambon fixa.


En ny, svensk wiccasida har uppkommit. Någon som gått med eller besökt och har något utlåtande? Genväg till svenska wicca  hittar du här.

1 kommentar:

Månstråle sa...

Blev väldigt nyfiken på din BoS som du är så mallig över ;)
Ja, jag har gått med i SW och tror detta kan bli hur bra som helst. Jag vet inte om du var med på det gamla forumet? Hur som helst så hoppas jag vi blir många och att vi blir lika aktiva som vi var på det gamla, för det var ett väldigt bra sätt att utbyta och dela erfarenheter med likasinnade och även att skaffa sig nya kontakter, ibland t o m runt knuten :)
Ha en skön helg!