onsdag 18 januari 2012

Häxans Handbok

Tänkte recensera böcker jag läser/läst inom paganism/häxkonst/ockultism m.m. Det är intressant att veta vad andra tyckte/tycker om böckerna när man funderar på att införskaffa ny läsning. 
Tänkte börja med:

Häxans handbok av Kithara (1996).

"Alla hemligheter en modern häxa bör känna till."

En av de första böckerna jag läste i ämnet (många år sedan). Jag gillar den här boken, kanske för att den var just den första jag köpte. Den känns så mysig att bläddra i, den har fina illustrationer och upplägget är enkelt och lättläst. Den tar upp så mycket; bland annat om olika divinationssätt, trädmagi, månfaser, numerologi. Det mesta helt enkelt. Jag rekommenderar den varmt, speciellt om man är ganska nybevandrad inom paganism, men också om man läst en del, det finns en hel del fina ritualer och recept i den som är användbara samt ett kapitel om amuletter och talismaner som är väldigt intressant och kan vara av värde.

1 kommentar:

Angelika "BlueRain" sa...

Tack för lästips! Sådant uppskattar jag alltid :-)