torsdag 26 januari 2012

Tarot - häxans tolkning

Tarot - Häxans tolkning av Jolanda Den Tredje (a.k.a. Rosie Björkman) (1997).

Den första boken helt om tarot som jag köpte för länge sen. Det är en fullspäckad bok om både häxigheter och tarot. Den innehåller tolkningar, stjärnor, en massa ritualer och historier samt författarens häxerfarenheter. En mysig bok, särskilt om man är väldig intresserad av tarot. Min är lite nerklottrad med markeringspenna och anteckningar, så den känns numera lite extra personlig. Helt klart läsvärd.

3 kommentarer:

Angelika "BlueRain" sa...

Just den har jag inte läst, men jag fick en bok hon skrivit tillsammans med min första tarotlek (present från min mamma) som hette "Jolanda den Tredjes bok om Tarot och häxkonst" (2001). Innehållet låter liknande det du beskriver. Har den fortfarande kvar för har tänkt läsa om den, medan tarotleken har fått vandra vidare till en ny användare :-)
Kram!

Elena-Maria sa...

ja, den ja =) den har jag oxå. det är nya utgåvan, typ. lite omarbetad och så. den är oxå bra =)

blessed be

Månhäxan sa...

Den här boken gillade jag också..:)
Sv: Den ljusstaken fick jag av mina barn för en himla massa år sedan och som de köpt i en liten presentbutik i Svedala som vi bodde i då. Tyvärr vet jag inte var man kan få tag i den idag...

Hoppas jag snart ska få tid att gå igenom alla mina fina bloggvänners sidor, känner att jag missat en hel del hos er alla.
Kram!