måndag 9 januari 2012

kristallkulans återkomst

Jag läser för närvarande en bok av Alexandra Chauran om att spå i kristallkula. Jag har 2 st i min ägo, en liten med kanske 3 cm diameter och en stor (åtminstone 10 cm i diameter). Den stora köpte jag för många år sedan i Karlstad. Jag hade fått min första riktiga lön och unnade mej en kristallkula för jag hade så länge velat ha en. Jag har dock alltid varit mörkrädd (jag vet!) så jag har aldrig haft ro nog att sitta och spå i den. Efter att den i några år stått i hyllan som vacker prydnad för att sedan spendera några år nerpackad har jag nu plockat fram den, fast besluten att använda den till vad den var tänkt från början.

Bild från. stenkallan.com

3 kommentarer:

Asynja sa...

Hej!
Tack för din kommentar i min blogg!
Vad roligt att hitta ännu en wicca/andlighet/häx-blogg. Välkommen i bloggosfären! Eller möjligen välkommen tillbaka om du har bloggat tidigare och så att säga "börjat om". :-)

Jag vill tipsa dig om Spindelmors topplista. Där har jag hittat flera av "mina" favoritbloggar som jag följer. Där kan du registrera din blogg så fler kan hitta den. Även om du inte vill registrera dig själv, så titta gärna in för där finns jättemånga fina häx/wicca/hednings-bloggar.

Kram och var välsignad!
Asynja

Asynja sa...

*glömsk* :-P
Jag glömde ju fråga dig om det är okej att jag länkar till din blogg från min;
Får jag det?

Ida Eriksson sa...

Hej där!
Kul att du följer min blogg, du blir följare "lucky number 13" gudinnans tal :)
Och jag som för nån dag sedan dammade av min kristallkula för att fördjupa mig i den och så kommer du in på min blogg och jag följer dig hit och ser detta inlägg.
Det kändes lite kul så jag blev tvungen att dela det med dig.
Fin blogg! Kommer återbesöka dig :)
Ljus och frid!