lördag 7 januari 2012

hur allting började

Jag började intressera mej för magi och divination någon gång i början av högstadiet. Tillsammans med en väninna testade jag de flesta spådomssätt, vi kunde sitta i timmar och lägga tarot.
Tyvärr kom jag aldrig så långt i det andliga arbetet då. Kanske var det ensamheten, kanske var jag ännu inte mogen. Jag har dock med jämna mellanrum ända sedan dess tagit fram mina tarotkort och idag har jag hela 7 kortlekar i min ägo, varav Cosmic Tarot är den jag har som favorit. Sedan en tid tillbaka känner jag mej mer hemma och tillfreds med allt det andliga och har därför bestämt mej för att påbörja min vandring längs wiccas stig på allvar. Jag behöver en fast punkt och meditation i mitt liv och ju mer jag läser om wicca desto mer inser jag att detta är jag, detta vill jag ägna mej helhjärtat åt. Detta är vad jag alltid varit på väg emot, kanske utan att veta om det. Nu är det dags, och jag har aldrig känt mej mer redo eller mer hemma.

So from the broom closet: the journey begins =)

2 kommentarer:

Månhäxa sa...

Sv: Bersgristalloch ametist verkar vara favoriter hos många...:)
Ska bli spännande att följa din resa. Jag länkar till dig om det är ok.
Kram!

Liliana sa...

Vad spännande att läsa om dig och hur du har påbörjat din vandrig :) Jag använde också Tarotkort mycket som tonåring. The Vampire Tarot har blivit min stora favorit genom åren.

Blessed Be!