söndag 22 januari 2012

Stjärngudinnan talar:

"Jag är den gröna Jordens skönhet,
den Vita månen bland stjärnorna,
Vattnens Mysterium.
Jag kallar Din själ att stiga upp och komma till mig.
Jag är Naturens själv som ger liv åt Universum.
Från mig härstammar alla ting,
till mig måste de återvända.
Tillbe mig ur ett glädjefyllt hjärta, för se,
allt Du gör i kärlek och njutning är ritualer till min ära.
Tillåt inom Dig skönhet och kraft,
styrka och medkänsla, respekt och
vördnad, munterhet och ödmjukhet.
Och Du som vill lära känna mig, vet då,
att Ditt sökande och Din längtan är fruktlös,
att Du inte förstår detta: Om Du inte hittar det
Du söker inom Dig,
så lär Du aldrig hitta det utanför Dig.
För se: Jag har varit hos Dig i Alla Tider och
Jag är närvarande vid Dina Drömmars Mål."

Ur: Tarot - Häxans tolkning, Rosie Björkman

Inga kommentarer: