torsdag 19 april 2012

änglavakt

Jag har uppenbarligen änglavakt. Skulle koka pasta häromdagen. Satte en kastrull med vatten på spisen och lade på ett lock. Gick sedan ut i vardagsrummet för att kolla något på datorn. En timme senare hör jag hur det smäller till i köket. Katten far upp och vill gå och se efter vad det är och jag tänkte att det bör nog jag göra också (det small ordentligt högt). När jag kommer ut i köket och genast får se kastrullen kommer jag ihåg att jag skulle ju laga mat! Stänger av plattan och drar undan kasrtullen som kokat torr. Genom glaslocket ser jag att botten är svart och aska har bildats. Kanske var det tur att jag lagt på ett lock, jag vet inte. Rädd blev jag. Har en liten brandsläckare till hands i köket, den står längst fram i städskåpet (som typ inte går att stänga helt). Behövde den dock inte denna lycksaliga gång.

Jag vill hjärtligt tacka samtliga inblandade i att beskydda och varna mej. Tack! Jag är så oerhört tacksam! Lovar att vara lite mer försiktig framöver.

1 kommentar:

Tika BlueRain sa...

Usch, läskigt att man kan bli så inne i något att man glömmer vad man egentligen håller på med :-/

Tur att det gick bra :-)