tisdag 10 april 2012

regnig tisdagmorgon

Sitter och suger i mej morgonkaffet och försöker vakna. Jag har två föreläsningar idag, men jag känner ingen direkt lust att gå ut. Det spöregnar.
Katten ligger i tvättkorgen och sover, hon är lite trött efter Stockholmsresan i påsk. Jag missade esbaten eftersom vi var ute och reste. Jaja, det kommer flera.

Har börjat se en väldigt spännande häxserie, The Secret Circle.  Bortsett från att signaturmelodin är väldigt obehaglig och gives me the creeps så tyckte jag serien har potential. Det handlar om en tjej som heter Cassie som flyttar hem till mormor och staden där mamma växte upp efter att mamman gått bort. Det visar sej att hon tillhör en häxcirkel som består av sammanlagt 6 ungdomar. De är födda i familjer med häxanor men för 16 år sedan hände en olycka där deras föräldrar var inblandade så häxkonster är inte längre tillåtet. Ungdomarna försöker finna svar på vad som verkligen hände för 16 år sedan men ingen verkar veta eller vilja svara på frågor om olyckan.

Det är väldigt spännande så blir man lite sugen på nåt nytt att titta på så rekommenderar jag The Secret Circle.  Kika på IMDb här.

Får återkomma om påsken en annan dag =)

1 kommentar:

Månhäxan sa...

Ska gensat kolla upp den...låter väldigt spännande och också en liten aning bekant...Hm, har jag kanske sett den?