onsdag 14 mars 2012

39/44 Something that inspires you

Det här är ju lite svårt... Jag vet inte alls. Min sambo kanske, han är en oerhört fin människa. Predikar alltid om att alla är lika mycket värda och så vidare. Det kan bli ett oerhört långt inlägg om hans fantastiskhet så jag hoppar över det och delar med mej av min barndomsidol istället.

Jag tyckte Ika Nord var så cool. Oerhört många i min generation var livrädda för Ika och tyckte hon var jätteläskig. Hon, med sitt stora svarta hår och sitt hårda smink, var ju inte som de andra mysgulliga barnprogramsledarna direkt. Hon utförde sporter som 'kast med liten vas' och 'konstskidning', krossade porslin och dansade skelettdans.   

Här är ett väldigt långt klipp, men de första tio minuterna är Ika en häxa. Hon ska koka godissoppa för hon vill vara "en god människa" och hittar ett riktigt trollspö:

Inga kommentarer: