lördag 3 mars 2012

Exploring Wicca

Exploring Wicca av Lady Sabrina (2006).


Den här är extremt lättläst. Man märker knappt att den är på engelska. Den går inte in på djupet på något tycker jag inte, men den är ganska läsvärd ändå. Olika synvinklar är alltid bra som författaren nämner. Det enda jag verkligen inte gillade med den är kapitlet om högtiderna. Varför vet jag inte, jag bara gillade det inte. Det tilltalade mej inte helt enkelt. Annars var den som sagt läsvärd om man är intresserad och vill läsa allt man kommer över. Den är mer en liten introduktion än något djupgående, men lite saker man inte hört innan stötte man faktiskt på så något slöseri med tid var det verkligen inte. Är det dock högtiderna man vill lära sej mer om är denna boken kanske inte optimal, men det är ju vad jag kände rent spontant när jag läste. Den rör mycket på ytan på en massa saker, det är bra om man vill känna av vad man känner sej dragen till av nyfikenhet. Jag tyckte mycket om kapitel 5 som behandlade myter. Jag gillar berättelsen om när Gudinnan stiger ner i Dödsriket. Dessutom stötte jag på den engelska versionen av "Stjärngudinnan talar" vilket jag tyckte var lite extra roligt. Den gillar jag massor och denna versionen var lång dessutom.


2 kommentarer:

Going Wicca sa...

Hej. Jag tittar in och säger hej, kommer att följa din blogg hädan efter. Om du kikar in på min blogg och läser under "going wicca" så förstår du nog varför =). Kram!

Lilihta sa...

Hej söta, jag har oxå mina rötter från värmlandsskogarna. Fin blogg du har...

Kram Lilitha