torsdag 15 mars 2012

cauldron bubble!

(For English go further down)
Jag fick ett sms från min fina sambo idag där det stod att jag hade ett paket som väntade på mej. Tog på mej promenadskorna och traskade iväg och funderade på vad det möjligen kunde vara. Kunde inte minnas att jag önskat mej någonting. När jag kom hem med paketet (som var lite tungt) och öppnade det innehöll det denna:



Den hade jag ju faktiskt önskat mej och funderat på att unna mej lite längre fram när jag vet hur det blir med sommarjobben jag sökt. (Sambo har ju adressen hit) Den är sååå fin! Kände mej bortskämd när jag packade upp den. Den var större än jag trott, jag trodde den skulle vara kanske hälften så stor, men det gör inget; nu kan jag ju spå i den utan problem. Känner mej som Doreen Valiente. Och att nu ha en sådan urgammal gudinnesymbol i min ägo som jag dessutom fått av någon som betyder så otroligt mycket för mej ökar affektionsvärdet i den avsevärt.


Denna är lite suddig men här får man en lite bättre uppfattning om storleken (min lilla docka verkar dock lite skeptisk) ;)


*************************************************************


I got a text from my man today that said I had gotten a package by mail. I went to the post office to get it while wondering what might be in it. I couldn't remember having wished for anything. Opening the package I found this cauldron.
I had actually wished for it (in an earlier post a few weeks ago) and thought about treating myself if I get a job for the summer. (My man has the address to this blog.) It is so cute! And I felt so spoiled when I pulled it out of the wrapping. It's bigger than I had thought, I thought it would be half the size, but that's just fine, now I can use it for divination. I feel like Doreen Valiente. And to have this ancient symbol of the goddess in my possession, and the fact that someone dear to me gifted me with it makes it worth so much more.

The second picture is a little blurr, but it's just to get an idea of the size of it.

3 kommentarer:

Going Wicca sa...

Svar: Jag ska kolla in den boken när jag är färdig med den här :). Ska läsa recensionen på den andra boken också. Och vilken snygg kittel, vilken rolig överraskning :)

Månhäxan sa...

Vilken under sambo du har då..:) Verkligen fin kittel och STOR, de flesta man hittar är ganska små. Var kommer denna ifrån om man får fråga?

Månhäxan sa...

Sv: Tack för länken, den var ju inte så fasligt dyr heller....