onsdag 21 mars 2012

Living Wicca

Living Wicca - A further guide for the solitary practitioner av Scott Cunningham (1993).


Jag gillar Cunningham och när jag läser den här (icke översatta) boken så får jag en bild av honom som en väldigt sympatisk och.. ja, mysig människa.
Living Wicca är skriven med utgångspunkten att man redan är ganska bevandrad inom wicca. Alltså ingen bok för den som vill lära sej mer om wicca utan mer för den som vill utveckla sin wicca. Cunningham ger konkreta tips på hur man kan utveckla sitt självständiga utövande och bygga vidare på den för att skapa sin egen tradition. Grundtanken i detta tilltalar i alla fall mej väldigt mycket och i vissa kapitel ville jag nästan klappa händerna då Cunningham sätter ord på saker jag nuddat vid i tanken.
Som sagt, boken innehåller mycket bra förslag på riktlinjer om man vill börja lägga grunden till den egna traditionen. Ett tips är att ha en penna till hands när man läser så man kan klottra i marginalen samt stryka under.

1 kommentar:

Tika BlueRain sa...

Har velat läsa den här länge, måste försöka hitta på den bara jag får in lite pengar att slösa!

Blessed be!