fredag 9 mars 2012

Week 10 - E

(För svenska scrolla ner.)
This week's topic will be Eclectic wiccan. I see myself as an eclectic wiccan since none of the more traditional forms of wicca (gardnerian, alexandrian) have captured my interest and that have resulted in my making a form of concotion of my own (that's why this blog i called Wiccan Fusion). That's one of the best parts with wicca; you can do whatever you feel like. I know some think that this is not quite right, but then that's their opinion, and I won't write about that in this post.

Looking up the word 'eclectic' you'll find synonyms like; patterned, lacking of originality, without own ideas. Eclecticism is equivalent to "style mixing" (according to swedish wikipedia).

As I already said I've made a fusion of my own taking parts and elements I like. The whole thing is still under construction. Rome wasn't built on an afternoon, and there are still many unexpolred territories. I started walking this path many years ago and back the I was so anxious about doing it wrong. It was so important going 'by the book' and I didn't have the confidence to do my thing. Now I live by the philosophy that the things I don't like I just skip. The meaning 'without own ideas' do not exist in my fusion, if I don't find something I like I make something up. That's why the eclecticism appeals to me, it comes with freedom.

**********************************************************************

Denna veckan är det Eklektisk wiccan som gäller. Jag ser mej själv som eklektisk wiccan då ingen av de vanligare traditionerna (gardnerisk, alexandriansk) har tilltalat mej så jag har väl gjort ett eget hopkok av det som passar mej (därav bloggens namn Wiccan Fusion). Det är det bästa med wicca; att man får göra som man vill. Jag vet att en del inte tycker att detta är det rätta, men det får vara upp till var och en tycker jag, och det är inget jag tänker ta upp i detta inlägg.

Slår man upp ordet 'eklektisk' hittar man synonymer som; efterbildande, utan originalitet, utan egna idéer (synonymer.se). Elekticism är likvärdigt med "stilblandning" (enligt wikipedia).

Jag har som sagt gjort en egen fusion av delarna jag gillar och det som tilltalar mej. Det hela är fortfarande under upbyggnad. Rom byggdes inte på en eftermiddag och det finns så mycket som ännu är outforskat område för mej. Jag påbörjade vandringen på den här vägen för väldigt länge sedan och då var jag så orolig över att göra fel. Det var väldigt viktigt att 'gå efter boken' och jag hade inte självförtroendet nog att göra min grej av det. Nu har jag filosofin att det jag inte gillar det skippar jag. Betydelsen 'utan egna idéer' existerar inte i min fusion, finns inget passande så hittar jag på något. Det är därför eklekticismen tilltalar mej så, den kommer med frihet.

5 kommentarer:

Crystal sa...

I'm also eclectic, taking things I do like and leaving behind the ones I don't. That's one advantage to not having a community - no one makes me feel silly when I make things up!

Also, since I'm learning Swedish (slowly) I have to say that your dual-language posts are so awesome! I can read the Swedish and figure out what it means even if I don't know all the individual words. :)

Ida Eriksson sa...

Klokt. Jag tror det är en bra väg för att hitta just sin egen stig och sig själv. Inte låsa fast sig i något speciellt.
Jag personligen har aldrig varit för detta med att sätta namn på min tro. Därför kan det skifta i mina texter, främst forn sed/asatro (same same but... same again :P). Men alla vägar bär till Rom, eller hur? ;)
Frihet är bra.

Trevlig helg!

Gina Gao sa...

This is a really great blog. I really enjoy reading your posts.

www.modernworld4.blogspot.com

Månhäxan sa...

Kloka ord och tankar...Låter som du verkligen hittat din väg...:)

Rowan Hale sa...

I love your term 'Wiccan fusion'! That's great :) And yes - I absolutely believe that our beliefs can and should change as we grow. Our experiences shape us, so why shouldn't our ideas change to reflect our growth?
Thanks for sharing!
http://rowanhale.worpress.com