tisdag 27 mars 2012

so many books, so little time

Besökte biblioteket igår för att förnya lånet på lite kursböcker. Hade hittat några andra intressanta böcker jag ville läsa så jag var nere i "katakomberna" och letade. Tror jag skrämde killen som jobbade och höll på att ställa tillbaka böcker. Jag fick be honom om hjälp för att jag inte hittade och när han plockade fram boken om shamanism och  witchcraft  såg han ytterst obekväm ut. Han flydde fältet och lämnade sin bokvagn.
Hittade en massa böcker jag vill läsa men jag fick tvinga mej att lägga band på mej. Har så mycket att göra med skolarbetet så det är inte så smart att släpa hem ett berg med andra böcker. Måste ju prioritera så pluggandet bli färdigt någon gång.

Är extremt trött och seg efter att klockan ställts om. Mina fina rutiner tyckte uppenbarligen inte om den omställningen. Jag hoppas att det inte kommer ta för lång tid att vänja sej. Får tvinga mej själv att inte dra täcket över huvudet och somna om när klockan ringer. Jag är ju student så en sovmorgon innebär väl inte direkt att jag missar något viktigt, men jag vill komma upp i tid så jag kan få saker och ting gjorda.
Idag borde jag, utöver pluggandet, även städa...

2 kommentarer:

Månhäxan sa...

Varför kommer det inte sådana roliga besökare som du till vårt bibliotek? Rsken finns ju dock att jag ignorerat alla andra låntagare...;)

Ariadna sa...

Oj, stackaren, men det låter lite som att det behövde nog ruskas lite liv i honom, haha! ;) Vad är folk rädda för egentligen? han hade kanske hängt på barnavdelningen och läst för många sagor kanske, hihi! ;)

Var Välsignad!