tisdag 20 mars 2012

solig ostara

Tänk att det är Ostara dag! Den första riktiga vårdagen. Det känns härligt. Jag känner mej dock lite off, har gjort det den senaste tiden. Har ingen riktig ork att göra saker, till exempel gå ut och springa eller promenera. Jag känner mej lite trött. Det var väldigt fint väder i förmiddags och en bit in på eftermiddagen, men jag kände ingen större lust att gå ut. Tog mej dock i kragen och traskade iväg till brevlådan med några brev. Passade på att ta med lite skräp till miljöstationen på vägen. När jag väl var ute i solen så kändes det rätt skönt så jag bestämde mej för att ta en promenad ändå. Blev en vända runt kyrkogården, tycker om att gå runt där, det är så lugnt och fridfull. (Dock bara dagtid, skulle aldrig våga sätta min fot där nattetid.) Såg lite blommor som brutit fram ur jorden, det kändes lovande.

Får se om det blir nåt litet ostarafirande i efterhand med något hembakat =) Vill inte tvinga fram något nu när jag är lite ur balans. Vill inte att det ska vara halvhjärtat.

2 kommentarer:

Ariadna sa...

Hoppas att du fick en fin Ostara! :)

Var Välsignad!

Tika BlueRain sa...

Önskar dig en glad Ostara i efterhand! Vart förkyld och lite off själv, så förstår precis :-)

Blessed be!