torsdag 9 februari 2012

23/44 A favourite candle

Lite konstig fråga? Har ju inga direkta favoriter, eller så är det bara jag som inte fattar frågan. Men vi kan säga såhär; jag gillar lila ljus för lila är min favoritfärg. Jag har lila värmeljus från ikea som luktar lavendel som jag tycker är väldigt trevliga. Det är dock inte så ofta det är tända ljus här numera för jag är rädd att katten  ska låta nyfikenheten ta över och komma för nära, jag är ganska säker på att hon inte är flamsäker. När jag tänker efter är det kanske hög tid att gräva fram alla små ljuslyktor som jag samlat på mej under åren att plockas fram. Det har jag inte tänkt på tidigare =)

Finns mängder med lotusblommor i skåpen här. De är kanske inte kattsäkra, men det finns andra mer passande också. Annars får man sätta värmeljus i dricksglas eller syltburkar (men akta, det kan bli varmt och behövas underlägg).

Inga kommentarer: