onsdag 1 februari 2012

Witchcraft for Tomorrow

Witchcraft for Tomorrow av Doreen Valiente (1978).

Denna finns inte översatt till svenska så det är engelska som gäller.
Först blev jag lite förvånad för det var inte vad jag väntat mej. Sen insåg jag att jag inte visste vad jag väntat mej och fortsatte läsa. Introduktionen var kanske inte den roligaste men det som kom efter det. Den här boken är full med information, historia och jag vet inte allt. Det är ganska mycket text men den är förvånansvärt lätt- och snabbläst ändå. Doreen tar upp så mycket som jag aldrig tänkt på förut och jag tror till och med min sambo blev lite sugen att läsa efter att jag citerade lite ur boken för honom. Har du inte läst den här tycker jag definitivt att du ska göra det. Det finns balnd annat en beskrivning om hur du kan göra en egen magisk spegel. Den innehåller även ett kapitel i form av en mini-skuggornas bok som jag tyckte var rolig att läsa. Man får inblick i väldigt gamla ritualer, några för den självständige utövaren men också för coven.

1 kommentar:

Angelika "BlueRain" sa...

Den där har jag planerat att läsa länge, hört mycket gott om den :-)