söndag 12 februari 2012

24/44 Your moon sign

Mitt måntecken är Våg, samma som mitt sol-/stjärntecken.

Månvågar är diplomatiska, estetiska, undviker konfrontation, är förstående och uppmärksamma. De tycker om att spendera tid med sin partner och avskyr situationer som kräver ett val.

Månvågar ser gärna till att det blir jämnvikt och försvarar gärna det som verkar vara i underläge. Det mest karaktäristiska för månvågen är att den kan vela fram och tillbaka i det oändliga när den ställs inför ett val av två ting och väljer sedan på måfå när det inte längre går att dra ut på beslutet längre.
Relationer är ofta det viktigaste för månvågar. Inte bara det känslomässiga välmåendet utan hela hälsan kan bero på hur förhållandet till en partner ter sej. För att kunna återfå balans efter något stressfullt behöver de spendera tid med någon de håller kär för lugna ner sej och tala ut om sina problem för att få känna förståelse och medlidande. Får de inte denna möjligheten under en lång tid kan de bli vankelmodiga och oberäkneliga.
Deras estetiska sida gör att de vet mycket väl vad de gillar och inte. Det gäller allt från färger till stilar, vad som matchar och inte.


Mycket stämmer in på mej. Jag har extrem beslutsångest och jag tycker gärna tvärt om bara för att det behövs någon på den sidan också. Jag anser att kärleken är väldigt viktig och spenderar gärna hela helgen hemma med min sambo utan att gå utanför dörren en enda gång. Det stämmer kanske för väl det med att jag gärna vill ha medlidande och förståelse och ibland får min sambo kanske bära lite för mycket än han borde när jag får mina sammanbrott.
Jag är helt på det klara med vad jag på många plan gillar och inte gillar. Det finns en anledning till att nästan allt i min garderob är svart (inte bara för att det underlättar när man ska tvätta).

Ta reda på ditt måntecken på Lunarium eller MoonSignCalendar.

1 kommentar:

Asynja sa...

Spännande!
Jag är också världens velpotta. Jag vet dock inte vad jag har för måntecken, men mitt soltecken är våg så det kanske är där det ligger.
Men nu fick jag ju länkar så jag kan ta reda på mitt måntecken eftersom du tillhandahöll så bra länkar.
Tack för dem!