söndag 5 februari 2012

week 1 - A

(För svenska - scrolla ner.)
Since I joined this project in week 5 I thought I could write the posts I've missed when there are so few of them. Week one began with letter A so I'll be sharing thoughts of amulets.
I believe very strongly in the power of amulets. When I begun my interest in magic in my early teenage years I read about amulets in Kithara's book Häxans Handbok (The Witch's Handbook) and found a lot of favourites. I made my own amulets in hobby clay and carried them in a large amount on a silver necklace. As the years went by I stopped carrying so many of them even though I always keep at least one on me. I still have favourites and I'm very fond of silver (I don't know why but I love silver).
Amulets have been used since ancient times and I don't think one should neglect their efficiency as nonsense. If one believes in something strongly enough one will be surprised of the wonders one can achive.


Eftersom jag signade upp mej till det här projektet i vecka 5 tyckte jag att jag lika gärna kan skriva inläggen jag missat, de är ju inte så många. Vecka 1 började bokstaven A så jag kommer dela med mej om tankar kring amuletter.
Jag tror väldigt starkt på krafter i amuletter. När jag började intressera mej för magi i de tidiga tonåren läste jag om amuletter i Kitharas Häxans Handbok och fick genast en massa favoriter. Jag pysslade mina egna amuletter i cenitlera och jag bar ett rikligt antal i en silverlänk om halsen. Med åren har jag dock slutat använda så många men jag har alltid åtminstone en på mej. Jag har fortfarande favoriter och jag är väldigt förtjust i silver (vet inte varför men jag älskar silver).
Amuletter har använts sedan urminnes tider och jag tycker inte man ska vifta bort deras verkan som nonsens. Tror man på något tillräckligt mycket så kan man bli överraskad över hur mycket man kan uppnå.

Inga kommentarer: