tisdag 21 februari 2012

30/44 Witchy tools: wand

Jag har en stav. Jag plockade den i skogen när jag var kanske tretton eller fjorton. Dessvärre har jag ingen aning om vilket träd den kommer ifrån. Den är inte heller spikrak, men det gör inget: Det är få saker här i världen som är spikraka. Min är inte så välanvänd som man kanske skulle kunna tro med tanke på att den är nästan 15(!) år. Jag är kanske lite dålig på att använda verktyg, men det kan det väl bli ändring på. Jag kanske rent av gillar det mer än jag trodde. Jag brukar nöja mej med att använda ljus för att representera elementet eld. Men till några ritualer har jag använt den.

1 kommentar:

Angelika "BlueRain" sa...

Låter som mig det här, fast jag var 17 när jag hittade min :-) Ingen aning om vad det är för träslag och jag använder den inte så jätteofta, ändå älskar jag den verkligen! Tror det var mitt första redskap, så den har ett väldigt stort känslomässigt värde för mig, så jag får dåligt samvete för att jag inte använder den oftare :-/