onsdag 22 februari 2012

31/44 A favourite pagan/witchy movie

Jag har ju redan berättat lite om det här. Kan ju tillägga att jag beställt Den Onda Cirkeln och inte fått den än. Har väntat i snart tre månader så den är inte lätt att få tag på. Tyvärr.

Annars är jag väldigt förtjust i serier. Är en riktig serieknarkare.
Ingen har väl missat Förhäxad eller Charmed som det heter på originalspråk. Jag följde det slaviskt när det började sändas på tv. Då gick jag på högstadiet och hade ganska nyligen börjat intressera mej för magi och spådomar i allmänhet.
Även Sabrina - Tonårshäxan gick på tv då och kom även ut i bokform. Den är ju inte så... pagansk kanske. Det är ju en komediserie och den talande katten Salem Saberhagen är bäst. Har sagt till min sambo att skaffar vi en katt till ska det vara en svart och den ska heta Salem.
Nu följer jag en ny serie som heter Lost Girl som handlar om en tjej som är en succubus. Det är en rätt spännande serie om något som kallas Fae och det finns två grenar, dark fae eller light fae. Tjejen, som heter Bo, vägrar välja sida och är en liten individualist med en sidekick vid namn Kenzie (som äger hela serien) och tillsammans löser de mysterier och dylikt. Det dyker upp väldigt mycket folktro, myter och sägner som är väldigt intressanta. Jag brukar alltid bli nyfiken och kollar upp det som låter lockande. Nördig som man är =)

3 kommentarer:

Månhäxan sa...

Har precis sett slut på Charmed...fick hela boxen av mina barn i julklapp...:)
Du har väl inte missat filmen Avalon med Anjelica Huston i en av huvudrollerna.

Liliana sa...

Hej, måste erkänna att jag aldrig sett Charmed. Men jag fullkomligt älskar Supernatural... visst, de har ihjäl häxor och annat övernaturligt men jag tycker den är grymt bra :)

Jag har en fråga, vad är Fae? Jag är en faery-fanatiker. Älskar Brian Froude och samlar på hans böcker och annat som har med älvor och feer att göra. Blessings!

Elena-Maria sa...

jag vet inte om det är så att de här Fae-varlelserna är sådant de hittat på eller inte, men de har alla olika egenskaper. Huvudpersonen är en succubus, någon är en wolfman; han kan förvandla sej till varg, en annan är en siren. Det finns massa olika. Tror du skulle gilla Lost Girl. Min sambo älskar också Supernatural och han gillar Lost Girl =) Ge det ett par avsnitt så ;)
Blessed be!