måndag 27 februari 2012

Wicca - vägledning för den självständiga utövaren

 Wicca - vägledning för den självständiga utövaren av Scott Cunningham (1992).

Cunninghams klassiker. De flesta som läst den har mest bara gott att säga om den. Tror dessutom att det är den enda av hans böcker som översatts till svenska.
Jag (som alla andra) tyckte mycket om den här. Den är lättläst och informativ. Inget krångel. Den täcker de mest grundläggande delarna av Wicca i stort och ger exempel på ritualer att börja med samt ger svar på många funderingar. Ett måste för den som precis upptäckt wicca.

2 kommentarer:

Bell sa...

Den boken beställde jag imorse så jag ser fram emot att läsa den :).

Angelika "BlueRain" sa...

Ja, jag önskar att detta varit den första bok jag läste när jag upptäckte wicca :-) men jag tror inte den fanns på svenska då ..?