tisdag 14 februari 2012

26/44 A witchy podcast

Jag har inget sådant så jag tänker rekommendera film istället. Häxiga filmer såklart ;)

Magiska Systrar (Practical Magic) (1998) - Med Sandra Bullock och Nicole Kidman. Filmen bygger på en bok av Alice Hoffman som på svenska heter Flickorna Owens (originaltitel: Practical Magic). Filmen handlar om två systrar som är väldigt olika men som båda är häxor. Det vilar en förbannelse över kvinnorna i deras släkt/familj; att den man som vågar älska en Ownenskvinna är dömd att dö en för tidig död...

Den Onda Cirkeln (The Craft) (1996) - Tre udda tjejer har bildat en häxcirkel och när en fjärde flyttar till stan och gör cirkeln komplett börjar otrevliga saker att hända.

Häxorna i Eastwick (The Witches Of Eastwick) (1987) - En gammal klassiker med Cher, Susan Sarandon, Michelle Pfhiffer och Jack Nicholson. De tre kvinnorna önskar fram den perfekte älskaren, men det heter ju be careful what you wish for...

Om någon har några andra tips så är jag idel öra =)

2 kommentarer:

Ida Eriksson sa...

Jag kan rekommendera "The Covenant" och "Initiation of Sarah". Två lite high school witchy movies, lite kul är de :)
Jag känner inte till nån podcast, tyvärr...

Elena-Maria sa...

Åh va kul med lite tips.
"Initiation of Sarah" har jag sett, tyckte den va lite så där... "The Covenant" har jag inte sett däremot =) så den ska jag allt kolla upp =)


Blessed be!